31. 1. 2013

Katalánsko 2013 1.část

Jak už to bývá, rychlá rozhodnutí bývají špatná. To naše bylo naštěstí jedno z nejlepších. Díky tomu, že se otevření ústecké stěny protáhlo na další měsíc a my jsme tedy posunuli kroužky lezení, které plánujeme provádět na této nové stěně, tak jsme se během 10 min rozhodli odjet na měsíc do Španělska.




Takže během 2 dnů jsme si museli zařídit vše potřebné a mohli jsme tedy odjet.

První ráno zájezdu. Jih Francie.

Vaříme ...
Studujeme....
Jako první destinaci jsme zvolili námi známý Margalef, který jsme poprvé navštívili loni. Setkali jsme se zde s kamarády z Prahy. V Margalef jsme strávili asi týden lezení.

První den ve skalách. Marfalef
Esplandes-Margalef
Juráš v 8b,Margalef


 V podstatě náš nejúspěšnější den byl hned ten první. Vylezli jsme dvě 7c+ na flash a několik dalších cest.

Silvestr

 Po silvestru stráveném u ohýnku s kytarou a saxofonem jsme se přesunuli do Siruany.

Siruanela Sud, Siruana

Cornudela
Protažení v Pigi pugi, Siruana

 Siruana je oproti dirkovému Margalefu plná lišt. Takže Editka trochu tápala co lézt. V Siruaně i v Margalef bylo pořád nádherné počasí. Teploty okolo 10 stupňů a stále jasno. Co víc si přát. Strávili jsme zde další týden lezení. Za zmínku asi stojí den, kdy se mi podařilo vylézt na „rozlez“ Ramadan za 8b (v podstatě OS, ale jelikož jsem v tom byl asi před 5 lety, tak to OS není  ) a jako další cestu jsem vylezl „Patí ma tí“ 8b tentokrát už na čistý OS. Mé prní 8b na OS! Takovéto dny jsou prostě skvělé. Kéž by jich bylo více. Jelikož jsme už delší dobu měli v hlavě co lézt a už jsme to chtěli jet zkusit, tak jsme se přesunuli do Oliany, kde na nás čekali a na mě stále čeká projekt zájezdu. 

Oliana z Oliany :-)
Oliana z auta
okolí Oliany
Oliana a okolí, vlevo níže tam lezeme.
Oliana

Editka si vyhlédla známou cestu „China crisis“ za 8b+ zde je její vyjádření k této cestě:

"China byla jasná volba. Nádherná a dlouhá linie v mírně převislým sklonu. Hned na první pohled jsem se do cesty zamilovala a nemohla jsem se dočkat, až si ji prolezu. Po prvním průlezu mě však cesta dost překvapila. Nemohla jsem přelézt boulder hned u třetí expresky a pak místo u páté expresky. Říkala jsem si, tak na to asi nemám… Zkoušela jsem přelézt spodní boulder několika způsoby, ale ne a ne ho vylézt. Druhé problematické místo jsem však vymyslela za dírku, kterou nikdo nebere. Několikrát jsem si cestu prolezla a přišla mi strašně těžká. Dokonce jsem ji jednou i vzdala a šla jsem si vylézt vedlejší cestu Mishi 8a. Ale pak jsem si říkala, že to ještě jednou zkusím. Opět jsem spadla ve spodním bouldru a snažila jsem se přijít na nový program. Po půl hodině jsem ho vymyslela a boulder udělala, ale pro změnu jsem spadla v druhém bouldru. Ale každým dalším pokusem jsem dolezla dál a dál. Další den jsem spadla v půlce cesty a den po restdayi až za třetím bouldrem. Ten poslední pokus mi v cestě dodal sebevědomí. Zbýval mi poslední den před odletem domu.  Dolézám do odpočinkového místa 4 metry pod řetězem. Měla jsem strašně natečíno, ale našla jsem dobrý chyt, díky kterému jsem mohla krásně sklepat a zklidnit se. Zbývalo mi tak 10 těžších kroků a pak madlo. Jedna Španělka, co to se mnou nacvičovala, v té poslední pasáži spadla, Kikuška Ondrová prý spadla dokonce v posledním kroku do madla. Po několika minutách vyklepávání na mě Ondra začal řvát, ať už lezu. Už v prvních krocích jsem se cítila silná a tak jsem se snažila lézt soustředěně a rychle. Poslední krok byl trošku v pádu, ale ten chyt jsem udržela. Když jsem cvakla řetěz, dostala jsem záchvat radosti a pohltilo mě štěstí. Miluji takové pocity! "


Editka





Já si vyhlédl „Mind Control“ za 8c+. Jako první jsem si ale nevybral tuto cestu, ale „T-1 full equip“ za 8c. Cesta mi sedla a na 3 ostrý pokus jsem ji vylezl. Během těchto 2 dnů byla ale neskutečná zima a mlha, že se nedalo vidět od slaňáku k jističovi. 

 

Což znamená pro Olianu vzdálenost 35m. Jinak jsou zde cesty i o 15m delší. Zima pokračovala, tak jsme se vrátili do Margalef, kde měla Editka rozlezeno 8a+. Prolezla a hned vylezla. Já ale stále myslel na Olianu. Takže po 3 dnech jsme se vraceli zpět. Bohužel ale přišel mega liják a Oliana  protekla, jako nikdy. No a Mind Control už 14 dní vysychá. Dnes to už ale vypadá, že bych do toho mohl opět vlézt.

Výlet v jedné z mnoha oblastí v okolí
oliana




výlet
rest mezi pokusama
Naštěstí né vše tak dlouho vysychá, takže jsem vylezl „Gorilas en la Niebla“ 8b+ a další dvě cesty jsem si rozlezl. Mezi tím se k nám přidal Adam Ondra s Inkou a Ála s Oliváčem, takže o srandu ve skalách a večer v autě není nouze.

partička a oslava přelezu číny
Alibaba jde na věc
ráno

 Adam přijel pro mega projekt Dura Dura, což bude, pokud to vyleze (a já věřím, že ano), nejtěžší cesta na světě. Odhadovaná obtížnost je 9b+ .

Adam
dura dura
dura dura

V tuto dobu jsme měli být doma, ale jelikož se otevření stěny opět o měsíc prodloužilo, tak jsme si to tu o měsíc také prodloužili  takže se vám brzo opět ozveme a napíšeme co se zde, v zemi nádherného lezení zaslíbené děje.

Ps: kliknutím na fotku zobrazíte plnou velikost

Barcelona
Lleida
Lleida






Lleida

Žádné komentáře:

Okomentovat